fredag 2 april 2010

Träningsinlägg By Apan

Träningsinlägg. Det var inte igår ni såg ett sådant av mig!

Men jag har inte legat på latsidan för det. Har uppehållit att löpande till jobbet (tar ca 15 min). Förvisso ingen mördande sträcka direkt men ändock ett tillskott i "vardagsmotionen" och en möjlighet att öva barfota teknik.

Var och tränade TKD i tisdags, mycket hoppande fottekniker (läs sparkar). Hade gött med träningsvärk i ben och skinkpartiet dagen efter. Men spänsten var det inget fel på.

Lite småträning hemma i onsdags inget större så. Sprang på stället med 12 kg's hantlar i händerna. Lite pull ups o så.

Gymmet igår, torsdag. Körde lite tyngre, eller ja tog så tung jag ansåg lämpligt utan att tekniken/utförandet av övningen försämrades alldeles för mycket. Varför?! Jo därför att få repetitioner ca 5-6 st bygger styrka, 7-12 reps bygger muskelmassa och 13-15 bygger uthållighet. Så när jag väl var på gymmet så fokuserade jag på styrka. Det var ganska så skönt att få ett lite annorlunda pass med vikter.

Idag är planen att springa hem till lindome (ca 1 mil) BARFOTA! Kommer dock att ta med mig löparskorna ifall om att. Det blir inte så roligt att halta fram de sista 8.5 km för att jag trampar på för mycket små sten.

Ha en härlig påsk! MVH Monkey-style!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar